پسری به اسم معراج

جای برای عروج دلم

پسری به اسم معراج

جای برای عروج دلم

من حسینی شده دست امام حسنم
حسنــیــم بنویسید به روی کــفــنــم

طبقه بندی موضوعی

تولدم....

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

امروز رفتم ببینم 18 دی چه اتقاتی در تاریخ افتاده و تولد من با چه رویداد هایی هم زمان بوده تو تاریخ...

بعد دریغ از یک اتقاق خوب...

اصلا دریغ از یک اتفاق...

فقط گالیله دانشمند اروپایی تو این روز مرده :(



اما افنخار میکنم به چنین روزی... چرا؟

چون 18 سال پیش (میخواستم بگم سنم قانونی شد)

در چنین روزی تولد مولامون امام زمان عج بوده...

دقیقا با امام ام روز تولدم یکی بوده و این باعث افتخارم بوده و هست


به هر حال

معراج تولدت مبارک.. .23212_(2).gif



پی نوشت: خیلی دوست داشتم همیشه که به سن 18 سالگی برسم اما الان هیچ حسی ندارم

پی نوشت: دوست دارم امسالم خیلی برام متفاوت باشه قصد کردم بترکونم بزارم کنار...

پی نوشت: کل مطلب دنده دادن به خودم بود یعنی اعتماد به سقف دیگه ( معراج خاک بر سرت )

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۸
meraj bagheri

معراج

تولد

نقطه

نظرات  (۱۳)

سلام داداش....
تولدت مبارک....
پاسخ:
فدای تو :)))
:*
هدیه روز تولد ویژه شما....شرح حدیث از مرحوم آقا مجتبی تهرانی....

قِیلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام: 
عَلَى مَاذَا بَنَیْتَ أَمْرَکَ؟ فَقَالَ علیه السلام: عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْیَاءَ؛ عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یَعْمَلُهُ غَیْرِی فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَیَّ فَاسْتَحْیَیْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یَأْکُلُهُ غَیْرِی فَاطْمَأْنَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ.[1]

ترجمه حدیث:
 به حضرت امام صادق (علیه السلام) عرض شد: زندگی دنیایی­ات را بر چه چیز بنا کرده‏اى؟ فرمود بر چهار چیز؛ 1- فهمیدم که عمل مرا دیگرى انجام نمی­دهد، پس به کوشش پرداختم. 2- دانستم که خداوند بر حال من اطلاع دارد، پس خجالت کشیدم. 3- فهمیدم روزى مرا دیگرى نخواهد خورد، پس آرامش یافتم. 4- دانستم بالأخره به سوى مرگ می­روم، به همین جهت آماده آن شدم.
شرح حدیث: روایت شده است که شخصی به امام صادق علیه السلام عرض کرد: «عَلَى مَا ذَا بَنَیْتَ أَمْرَکَ؟» زندگی دنیایی­ات را بر چه محوری قرار داده­ای؟ مراد از «امر» در اینجا آن چیزی است که محور نشئه دنیایی قرار می­گیرد. حضرت فرمودند: من چهار چیز را محور قرار دادم.
اول: «عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یَعْمَلُهُ غَیْرِی فَاجْتَهَدْتُ»؛ من به این نتیجه رسیدم که کارهای خوب و خیر را، کارهایی که به دردم می­خورد را، ‌دیگری برای من انجام نمی­دهد،‌ پس همین موجب شد که من شروع کردم به کوشش کردن و انجام دادن اعمال خیری که برای من نافع و سودبخش است. این مورد مربوط به طاعات است. طاعات تو را کسی برای تو انجام نمی­دهد. وقتی هم که از دنیا رفتی، هرچه وصیت هم داشته باشی، ظاهری است. این را بدان که کارت را خودت باید بکنی.
دوم: «وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَیَّ فَاسْتَحْیَیْتُ»؛ به این مطلب هم رسیدم که خداوند بر من آگاه است و بر من احاطه دارد و نسبت به همه اعمالم، حاضر و ناظر است. پس این موجب شد که گناه نکنم و از خدا خجالت بکشم، از خدا حیا و شرم کنم. این مورد راجع به گناهان است. وقتی دیدم که نسبت به گناهان و خطاها،‌ خداوند بر من ‌مطّلع است،‌ این موجب شد که دیگر از خدا شرم کنم و دستم آلوده به خطا و گناه نشود.
سوم: «وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یَأْکُلُهُ غَیْرِی فَاطْمَأْنَنْتُ»؛ به این هم علم پیدا کردم که روزی من را کس دیگری غیر من نمی­تواند بخورد، پس آرامش روحی پیدا کردم. خیالم راحت است که روزی من را کسی نمی­خورد. بنابر این اگر دیدی خودت نخوردی، بدان که رزق تو نبوده است. بی­جهت این طرف و آن طرف دویدی، خودت را خسته کردی.
 چهارم: «وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ»؛  به این نتیجه هم رسیدم که آخر زندگی دنیایی من، کوچ کردن و رفتن از دنیا است. آخر زندگی در دنیا مرگ است، پس خودم را آماده کردم و ‌استعداد نسبت به مرگ را فراهم کردم. آمادگی برای مرگ به این است که در این سفر باید توشه داشته باشم. توشه ای همراه خود ببرم. پس توشه زندگی اخروی را آماده کردم.[2]
 


[1]. بحارالانوار، جلد75، صفحه 228
[2]. یکشنبه 3 بهمن 1389 – 18 صفر 1432. مسجد جامع بازار تهران
اقا ما نقدی حساب میکنیم

برو سر گوشیت
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۸:۲۹ عاشق سید الشهدا
خوش به حالت امام زمان کم کسی نیست
تولدت مبارک
پاسخ:
فدای تو داشم...
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۸:۵۵ خادم هیئت
سلام
تبریک میگم معراج جان تولدت رو

امیدوارم همه مون از بهترین سربازان
امام زمانمون باشیم و بمونیم ...

موفق باشید
یا علی/
پاسخ:
ان شاء الله
ممنونم
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۹:۳۸ احسان برادری از بلوغ
سلام دادا تولدت مبارک
خیلی خوشحالم که باهات آشنا شدیم
دعا کن
پاسخ:
فدای تو
منم همین طور
سلام داداش
تولدت مبارک
انشاالله هزار ساله بشی
..
اهورا...
پاسخ:
بسبار بسبار ممنونم
تبریک ...
پاسخ:
:|
ای وااااااای 
من دیر رسیدم باز !

سلام :)
تولدت مبارک 
انشالله تنت سالم ، لبت خندون ، روز و شبت پر از خدا باشه ...
18 سالگیت پر برکت 
میدونی که یعنی چی ؟
یعنی از تو حرکت و ... 
یه چیز دیگه 
امیدوارم واسه آدم خوش ذوقی مثل تو هر سال تولدت مصادف باشه با اتفاقای بزرگی که دوست داری ... 
پاسخ:
خیلی خیلی زیاد ممنون هستم :)))
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۰:۰۴ سجاد مؤذنی
سلام
یه تیکه از مطلبتو کش رفتم
حلال کن
پاسخ:
حلال داشم حلال...

سلام
تولدتون مبارک..
وبلاگتون هم خیلی قشنگ بود..
پاسخ:
خیلی زیاد ممنون که سر زدید
قابل نداره...
رمزبدم باهاش یه دور بزن؟! :))))))))))))
بله..اونوقت منم خیلی زیاد ممنون میشم..بدین اگه خوب بود برش میدارم!!  :))))))
پاسخ:
:|
فروشی نیست امانتاون بالا وبم  اون بغل نوشنم برا کیه :))
اههههههههههههههههه معراج تفلدت مبالک
منم از سن 16و18خوشم میاد
افرین پسرم دیگه بزرگ شدی
همون بهتر تو دنیا اومدی گالیله مرد وگرنه بدبخت بودیم
همین کارت فقط مفید بود
پاسخ:
اعتقادیبه تناسخ نداشتم وگرنه دنده بیشاری میدادم به خودم :))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی